ဒီမိုကေရစီဆိုတာျပည္သူလူထုက အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း(ruleby the
people)နဲ႕ျပည္သူလူထုအတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း(rulefor the people)
ဆိုတဲ့စည္းမ်ဥ္းေတြအေပၚမွာအေျခခံထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္တခုျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္သူလူထုဆိုတာကေတာ့ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမးစရာတခုကရွိလာပါတယ္။
ျပည္သူလူထုဆိုတာဘယ္သူေတြလဲ။
ဒီေမးခြန္းဟာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားစုေပါင္းေနထိုင္တဲ့တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံေတြအတြက္ဆိုရင္အလြန္ကို
အေရးၾကီးတဲ့ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။
multi-ethnicityဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာကို
ၾကိဳတင္စဥ္းစားေတြးေခၚမွဳ၊ျပင္ဆင္မွဳမရွိရင္
ဒီမိုကေရစီလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတရပ္ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္လာမွဳနဲ႕ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ႏိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္မွဳ(politicalstability)
ေတြဟာအခက္အခဲေတြ ျဖစ္လာေစတတ္ပါတယ္။multi-ethniccontext ေပၚမွာအေျခခံတ့ဲ
ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းမွဳတရပ္ေအာင္ျမင္စြာ
ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေရးအတြက္လိုအပ္တဲ့ အေျခအေန (conditions)ေတြနဲ႕ဒါေတြရွိေအာင္
ျပဳလုပ္ဖန္တီးထားရတဲ့ကြန္စတီက်ဴးရွင္းေတြ၊စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုစနစ္စတာေတြ
ရွိရပါတယ္။
ဒါေတြမရွိရင္ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္မလဲလို႕ေမးေလ့ရွိၾကပါတယ္။
သမိုင္းအဆက္ဆက္ႏိုင္ငံေပါင္း မ်ားစြာရဲ႕သင္ခန္းစာေတြကေတာ့
nationalismဆိုတဲ့အမ်ိဳးသားေရး ၀ါဒအေပၚမွာအေျခခံတဲ့ လူမ်ိဳးစုေရးရာပဋိပကၡ
(ethnic conflict)
ေတြျဖစ္လာႏိုင္တာပါပဲ။ဒီလိုေတြျဖစ္လာရင္ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ႏိုင္ငံေရးအသြင္
ကူးေျပာင္းမွဳေတြနဲ႕ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းမွဳေတြမွာအခက္အခဲေတြ
ရွိလာတတ္ပါတယ္။
အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒ(Nationalism)
politicaldoctrine
အရဆိုရင္အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒဆိုတာကကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့
လူအမ်ားဟာကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအစိုးရေတြရွိေနတဲ့ nationstates
ဆိုတဲ့ႏိုင္ငံေတာ္ေတြမွာသီးျခားေနထိုင္ၾကတယ္လို႕ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
Cultureideal အရဆိုရင္က်ေတာ့ identitiesမ်ားစြာကြဲျပားျခားနားတဲ့
အမ်ိဳးသား၊အမ်ိဳးသမီးေတြကိုႏိုင္ငံေတာ္တရပ္အေနနဲ႕primaryform of belonging
ပံ့ပိုးေပးတဲ့၀ါဒတရပ္အေနနဲ႕ ျမင္ၾကတယ္။moralideal
အေနနဲ႕က်ေတာ့ျပည္တြင္းျပည္ပ အႏၱရာယ္ေတြကေနတိုင္းျပည္ကို
ကာကြယ္ေပးတဲ့သူရဲေကာင္းေတြရဲ႕ အနစ္နာခံေပးဆပ္မွဳက်င့္၀တ္ေတြကို
မီးေမာင္းထိုးျပတတ္ၾကတယ္။
ဒီလိုကမၻာ့သမိုင္းအဆက္ဆက္ကအမ်ိဳးသားေရး၀ါဒေတြကိုေလ့လာျပီး၊
ႏိုင္ငံေရးသိပၸံပညာရွင္Ignatieffက civicnationalism နဲ႕ethnicnationalism
ဆိုတဲ့အမ်ိဳးအစားႏွစ္မ်ိဳးကိုခြဲျခားရွင္းျပ
ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ျပည္သူလူထုဟာ လူမ်ိဳး၊
ဘာသာ၊အသားအေရာင္၊
ဘာသာစကားဆိုတာေတြအေပၚမွာလံုး၀ခြဲျခားမွဳမရွိေတာ့ပဲႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕
ႏိုင္ငံေရးမူ၀ါဒ(nation'spolitical creed) အေပၚမွာပဲတညီတညြတ္တည္း
လက္ခံက်င့္သံုးယံုၾကည္ခ်က္ရွိေနတာကို civicnationalism
လို႕ေခၚပါတယ္။အေနာက္ဥေရာပႏိုင္ငံေတြရဲ႕ဒီမိုကေရစီ
အသြင္ကူးေျပာင္းမွဳျဖစ္စဥ္ အမ်ားစုမွာ ဒီ civicnationalism
ကိုအေျခခံတဲ့အတြက္အသြင္ကူးေျပာင္းမွဳျဖစ္စဥ္ေတြမွာအခက္အခဲေတြ
နည္းပါးခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုေတြမဟုတ္ပဲအာရွ၊
အာဖရိကႏိုင္ငံေတြမွာက်ေတာ့ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းမွဳျဖစ္စဥ္ေတြဟာၾကာျမင့္တာေတြ၊
အခက္အခဲေတြအမ်ားၾကီးရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့သူတို႕ေတြရဲ႕
အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒကမ်ားေသာအားျဖင့္ ethnicnationalism
ေပၚမွာအေျခခံတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။ethnicnationalism ကလူတဦးခ်င္းရဲ႕
ရင္းႏွီးဆက္ႏြယ္မွဳေတြဟာinheritedျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာတရားေပၚမွာ အေျခခံပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာျဖစ္လာျပီးမွႏိုင္ငံသားအခ်င္းခ်င္းစည္းလံုးညီညြတ္မွဳမဟုတ္ပဲ၊တိုင္းရင္းသား
စည္းလံုးညီညြတ္မွဳဆိုတာကို
လူမ်ိဳးစုအခ်င္းခ်င္းနားလည္မွဳတည္ေဆာက္ျပီးမွႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာ
ျဖစ္တည္လာတယ္ဆိုတဲ့အယူအဆျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအယူအဆအေပၚမွာအေျခခံတဲ့
လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြအတြက္
တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊တန္းတူညီမွ်ေရးဆိုတဲ့အခ်က္ေတြအေပၚမွာ
နားလည္မွဳတည္ေဆာက္ျပီးမွႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္တည္မွဳရွိရပါတယ္။
ဒီလိုမဟုတ္ရင္လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡ
(ethnicconflict) ေတြျဖစ္လာတတ္ျပီး၊ ျပည္တြင္းစစ္(CivilWars)
ေတြျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။အဆိုးဆံုးအေနနဲ႕
လူမ်ိဳးတုန္းသတ္ျဖတ္မွဳ(Genocide)ေတြအထိျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ပဋိပကၡေတြျဖစ္ပြားလာတဲ့အခါစစ္တပ္ရဲ႕
အခန္းက႑ေတြျမင့္တက္လာျပီး
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေတြဆက္တိုက္ထြန္းကားလာတတ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္လဲ ပ႗ိပကၡ
အမ်ိဳးအစားေတြထဲမွာ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡ(ethnicconflict)
ဟာေျဖရွင္းရအခက္ဆံုးနဲ႕အရွည္ၾကာဆံုး ပ႗ိပကၡပံုစံတမ်ိဳးျဖစ္တယ္ လို႕
ပညာရွင္ေတြကသံုးသပ္ေျပာဆိုၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုေရးရာပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားေစတတ္ေသာအေၾကာင္းရင္းမ်ား
လူမ်ိဳးစုေရးရာကြဲျပားျခားနားမွဳရွိေနတဲ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာပဋိပကၡျဖစ္ပြားႏိုင္တဲ့ဒီဂရီ
အနိမ့္အျမင့္ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ ကြဲျပားမွဳခံစားခ်က္ေတြနဲ႕သမိုင္းအစဥ္အလာအရ
ရွိလာခဲ့တဲ့အာဃာတေတြကလဲ
ပဋိပကၡျဖစ္ပြားႏိုင္စြမ္းကိုျမွင့္တင္ေပးတတ္ပါတယ္။Donald Horowitz
ဆိုသူကလူမ်ိဳးစုဆိုေသာ သေဘာတရားမွာအုပ္စုရဲ႕
အက်ိဳးစီးပြားကိုထိခိုက္လာခ်ိန္မွာ စုေပါင္းကာကြယ္ေရးဆိုတဲ့
emotionalintensity ပါ၀င္ေနေၾကာင္းေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
ရုတ္တရက္ျဖစ္ပြားလာတဲ့ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ေျပာင္းလဲမွဳမ်ား(ဥပမာ-ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕စနစ္မွလြတ္လပ္ေရး
ရျခင္း၊ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ႏွင့္စစ္အာဏာရွင္စနစ္ စေသာအင္အားၾကီးမားသည့္
စနစ္မ်ားျပိဳလဲသြားျခင္း)စတာေတြဟာရွိျပီးသား
ႏိုင္ငံေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားကိုျပိဳလဲသြားေစတတ္ပါတယ္။ဒီအခါမွာ
ႏိုင္ငံေရးနဲ႕စီးပြားေရး အသြင္ကူးေျပာင္းမွဳေတြျဖစ္ပြားလာပါတယ္။
ဒီလိုအသြင္ကူးေျပာင္းမွဳေတြမွာစနစ္ေဟာင္းကလဲ အလုပ္လုပ္မွဳမရွိေတာ့ပဲ၊
စနစ္သစ္ကလဲျပည့္စံုတဲ့
အင္စတီက်ဴးရွင္းသ႑ာန္ကိုမဖန္တီးေပးႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ႏိုင္ငံေရး၊
လူမွဳေရး၊စီးပြားေတြမွာ မတည္ျငိမ္မွဳနဲ႕မေရရာမွဳေတြ
ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ဒီလိုအေျခအေနကို ႏိုင္ငံေရးပညာရွင္Lake နဲ႕Rothchild တို႕က
အနာဂတ္ေရးရာ စုေပါင္းစိုးရိမ္ထိတ္လန္႕မွဳ(collective fears of thefuture)
အျဖစ္သတ္မွတ္ထား ၾကပါတယ္။
အသြင္ကူးေျပာင္းကာလေတြမွာလူမ်ိဳးစုေတြအၾကား
emotionalantagonisms ေတြျဖစ္ပြားလာ တတ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံေရးရာ
စြန္႕ဦးတီထြင္သူေတြ(Political entrepreneurs)ကလဲလူမ်ိဳးစုမ်ားရွိရာ
မဲဆႏၵနယ္ေတြမွာလူမ်ိဳးစုေရးရာ လွဳပ္ရွားေဆာင္ရြက္မွဳေတြျပဳလုပ္လာတတ္ပါတယ္။
ဒီအခါမွာအရင္းအျမစ္မ်ားနဲ႕အခြင့္အေရးမ်ားအတြက္လူမ်ိဳးစုမ်ားအၾကား
ျပိဳင္ဆိုင္မွဳ(inter-ethnic
competition)ျဖစ္ပြားလာတတ္ပါတယ္။ဒီလိုျပိဳင္ဆိုင္မွဳေတြနဲ႕အတူethnification
(ethnicidentities မ်ား၏လူမွဳေရးရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ႏိုင္ငံေရးရာ
အေရးပါမွဳမ်ားျမင့္တက္လာျခင္း)နဲ႕ ethnicintolerance
(အျခားလူမ်ိဳးစုမ်ားအားအရင္းအျမစ္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားမရရွိေအာင္ ပိတ္ဆို႕
တားဆီးျခင္း)စတဲ့ အေျခအေနေတြလဲေပၚထြက္လာပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုေရးရာပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားရတဲ့အေၾကာင္းရင္းေတြကို ပညာရွင္မ်ားကခ်ဥ္းကပ္မွဳနည္းလမ္း(approaches) ေလးခုနဲ႕ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
(၁)Primordialist Approach
ဒီနည္းလမ္းကလူမ်ိဳးစုေတြအၾကားမွာေရွးပေ၀သဏီကတည္းက
ရွိေနခဲ့တဲ့အာဃာတေတြကို အာရံုစိုက္ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုတခုကိုေဖာ္ထုတ္ျပသႏိုင္ဖို႕အတြက္အျခားလူေတြကို ခြဲျခားဆက္ဆံမွဳဟာ
ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္လူသားပတ္သက္ဆက္ႏြယ္မွဳေတြကိုအေျခခံပါတယ္။
ရံဖန္ရံခါလူသားမဟုတ္ပဲ အျခားသတၱ၀ါေတြလဲျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
ဒီအျမင္အရအစြန္းေရာက္မွဳနဲ႕သည္းခံႏိုင္စြမ္းနည္းပါးမွဳေတြကလူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕
သေဘာသဘာ၀ျဖစ္ေနျပီး၊ႏိုင္ငံေရးအက်ိဳးစီးပြားထက္
ပိုမိုေက်ာ္လြန္ေနတတ္ပါတယ္။
ဒီခ်ဥ္းကပ္နည္းလမ္းဟာလူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡေတြနဲ႕လူမ်ိဳးေရးရာ
ပဋိပကၡျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေတြရဲ႕အခန္းက႑ကို
ရွင္းလင္းတင္ျပေပးထားပါတယ္။လူမ်ိဳးစုေရးရာ ခံစားခ်က္ေတြဟာ primordial
ျဖစ္လာတဲ့အခါ၊အတိတ္က တရားမမွ်တမွဳမ်ားနဲ႕အာဃာတေတြကို အေျခခံတဲ့လူမွဳေရးနဲ႕
ႏိုင္ငံေရးရာ constructed realityရွိလာတတ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံေရးပညာရွင္
Sunyဆိုသူက ဒါနဲ႕ပတ္သက္ျပီး nationalidentities နဲ႕ethnic identities
ေတြဟာသင္ၾကားမွဳ၊ ထပ္ဖန္တလဲလဲေျပာဆိုမွဳ၊
ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္မွဳေတြေၾကာင့္ေပၚထြက္လာတဲ့ ခံစားမွဳမ်ားအေပၚအေျခခံေၾကာင္း
ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုတခုရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းဆိုတာ
လူမွဳေရးရာျပန္လည္တည္ေဆာက္မွဳ တရပ္ျဖစ္ျပီး၊
တိုင္းျပည္ဆိုတာသမိုင္းေၾကာင္းဖန္တီးမွဳျဖစ္စဥ္ကေနေပၚထြက္လာတဲ့
စုစည္းမွဳတခုလဲျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႕လူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕
သမိုင္းေတြကိုျပန္လည္ေဖာ္ျပရာမွာ သမိုင္းအစေတြ၊ျဖစ္စဥ္ေတြ၊
သူရဲေကာင္း၀ါဒေတြ၊ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္မွဳေတြ၊စြန္႕လႊတ္မွဳေတြ၊ ေပးဆပ္မွဳေတြ၊
သားေကာင္ျဖစ္ ရမွဳေတြပါ၀င္ေနပါတယ္။ ဒီအတိတ္ေတြဟာအမိေျမဆိုတာနဲ႕ ဆက္စပ္ေနတဲ့
imagined community တခုကိုလူေတြရဲ႕ ရင္ထဲကို ထည့္သြင္းေပးပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕စုေပါင္းမွတ္ဥာဏ္ေတြထဲမွာသမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္ေတြ
ေပါင္းစပ္ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပညာရွင္Prazauskas
ဆိုသူကလူမ်ိဳးစုတခုရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာမွတ္ဥာဏ္ကို
လူမ်ိဳးစုရဲ႕အတိတ္သမိုင္း၊
အျခားလူမ်ိဳးစုမ်ားနဲ႕ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္မွဳမ်ား၊လူမ်ိဳးစု
ပံုေဖာ္မွဳမ်ားေပါင္းစပ္ေနေသာ အေတြးအျမင္မ်ားလို႕
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။
လူမ်ိဳးေရးနဲ႕ဘာသာေရးရာ
identityမ်ားကိုျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ရာမွာသမိုင္းကို အသံုးျပဳေလ့ရွိပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုမ်ားအၾကား
တင္းမာမွဳေတြ၊အျခားလူမ်ိဳးမ်ားအေပၚခြဲျခားဆက္ဆံမွဳေတြရွိလာေစေရးအတြက္လဲ
အတိတ္သမိုင္းထဲကအာဃာတေတြကို ေဖာ္ထုတ္တတ္ၾကပါတယ္။ႏိုင္ငံေရးပညာရွင္
Rothschildဆိုသူကရုတ္ျခည္းႏိုင္ငံေရးေျပာင္းလဲမွဳအေျခအေနေတြမွာ
လူေတြဟာလူမ်ိဳးေရး၊
ဘာသာေရးကြဲျပားမွဳေတြကိုျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္လာတတ္ၾကေၾကာင္းဆိုထားပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုေရးရာပဋိပကၡေတြကို
လူမ်ိဳးစုမ်ားအၾကားမွာအျမစ္တြယ္ေနတာေၾကာင့္ေျပာင္းလဲဖို႕
မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းျမင္ေလ့ရွိတာက ရွဳပ္ေထြးတဲ့ျပႆနာရဲ႕ ရိုးရွင္းေသာ
အျမင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအျမင္ေတြဟာလူမ်ိဳးစုေရးရာပဋိပကၡမ်ားကိုေျဖရွင္းျပီး၊ျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္လိုသူမ်ားအတြက္အတားအဆီးေတြ
ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။လူမ်ိဳးစုေရးရာ ပဋိပကၡမ်ားျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို
primordial approachတခုတည္းနဲ႕ရွဳျမင္ျခင္းဟာ
ပဋိပကၡရဲ႕ဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳရွိခဲ့ရတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကိုဥပကၡာျပဳရာ
ေရာက္ပါတယ္။ႏိုင္ငံေရးပညာရွင္ Akbarဆိုသူကလူမ်ိဳးစုေရးနဲ႕
ပတ္သက္တဲ့ယူဆခ်က္ေတြမွာ
အတိတ္သမိုင္းအစဥ္အလာေတြကိုပဲအာရံုစိုက္ၾကျခင္းဟာ“ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေသာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္အတိတ္ထဲတြင္
ေနတတ္ေလ့ရွိသည္“ဆိုတဲ့ အျမင္ကို လ်စ္လ်ဴရွဳရာေရာက္တတ္ေၾကာင္း ဆိုထားပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုအမ်ားအျပားစုေပါင္းေနထိုင္တဲ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြတိုင္းမွာလူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ရုတ္ျခည္းႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေျပာင္းလဲမွဳေတြမွာမေရရာမွဳေတြ
ေပၚထြက္လာတဲ့အခါ၊ethnic identities နဲ႕ခံစားခ်က္ေတြကို
လူမ်ိဳးစုေရးရာအၾကမ္းဖက္မွဳအျဖစ္ အသံုးခ်မွဳေတြရွိလာတတ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးပညာရွင္Ganguly ဆိုသူကဒီလို
လူမ်ိဳးစုဆိုင္ရာႏိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳနဲ႕ပဋိပကၡေတြကို
အတိတ္သမိုင္းအစဥ္အလာမွာရွိခဲ့တဲ့အာဃတေတြနဲ႕ပဲ ရွဳျမင္ေလ့လာျခင္းမျပဳလုပ္ပဲ
အျခားနည္းလမ္းမ်ားကိုပါအသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္းအဆိုျပဳထားခဲ့ပါတယ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ခင္မမမ်ိဳး (၁၉၊ ၄၊ ၂၀၁၃)
No comments:
Post a Comment